İSTANBUL TABİP ODASI TIP FAKÜLTESİ ÖĞRENCİ BURSU YÖNERGESİ
     
     1- AMAÇ                                                                                                                                                                                        
Bu Yönerge’nin amacı, tıp  fakültesi eğitiminin başarıyla tamamlanmasına destek olmak için, ekonomik  olarak yardıma ihtiyaç duyan öğrencilere katkı sağlamak üzere İstanbul Tabip  Odası tarafından verilecek burs ile ilgili usul ve esasları düzenlemektir. 
2- KAPSAM
Bu Yönerge, İstanbul’daki devlet  üniversitelerinin tıp fakültelerinde kayıtlı öğrencileri kapsar.
3- DAYANAK
Bu Yönerge, 6023 sayılı Türk  Tabipleri Birliği Kanunu’nun birinci, dördüncü ve sekizinci maddeleri uyarınca  düzenlenmiştir.
4- BURS FONU 
4.1. Bu Yönerge uyarınca verilecek burs için İstanbul Tabip Odası Yönetim  Kurulu tarafından burs fonu oluşturulur. Burs fonu, katkıda bulunmak isteyen  hekimlerce yapılacak ayni ve maddi katkılar ile oluşur. 
4.2. İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu, 2023 yılı Ağustos ayından  başlamak üzere burs fonuyla ilgili bir duyuru yapar. Burs fonuna katkıda  bulunmak isteyenler, duyuruda belirtilen süre içerisinde, katkıda bulunacakları  tutarı yazılı olarak İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu’na bildirirler. 
4.3. Burs fonuna yapılacak katkı, bir kerede ödenebileceği gibi, aylara  bölünerek de ödenebilir.
4.4. İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu tarafından burs fonu için ayrı  bir banka hesabı açılır; bu hesapta sadece öğrenci bursu için kaynak toplanır. Hesaba  ilişkin malî bilgiler, yıllık bilançoda ayrı bir kalem olarak gösterilir. 
5- BURS KOMİSYONU
5.1. İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu tarafından, burs  verilmesine ilişkin iş ve işlemleri yürütmek üzere Burs Komisyonu oluşturulur.
5.2. Burs Komisyonu en az beş üyeden oluşur. Üyelerden biri,  İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu üyeleri arasından görevlendirilir. Diğer  üyeler, İstanbul Tabip Odası üyeleri arasından atama yoluyla belirlenir.
5.3. Burs Komisyonu, ayda bir kez toplanır. İlk toplantısında bir Başkan  ve bir Sekreter seçer. Kararlarını oyçokluğu ile alır. Alınan kararlar,  Komisyon Karar Defteri’ne işlenir. Kararların işlenmesi ve uygulanması,  Komisyon Sekreteri tarafından takip edilir.  
  5.4. Komisyon üyeliği görevinden çekilme veya üst üste üç  toplantıya mazeretsiz katılmama gibi sebeplerle ihtiyaç doğması halinde  İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu tarafından yeni görevlendirme yapılır. 
5.5. Burs Komisyonu’nun görev süresi, Yönetim Kurulu’nun görev  süresi ile birlikte sona erer. Seçimli genel kurulun ardından, iki ay  içerisinde Burs Komisyonu’nun yeni üyeleri belirlenir. Aynı üyeler yeniden görevlendirilebilir. 
5.6. Burs Komisyonu, aşağıda sayılan görevleri yerine getirir:
  - Burs fonuna katkıda bulunulması için  hekimlere yönelik duyuruyu hazırlar; resmi web sayfasında yayınlanmasını ve çeşitli  iletişim araçlarıyla hekimlere ulaşmasını sağlar.
- Burs fonuna katkıda bulunacağını bildiren  hekimlerle iletişim kurar; yazışmaları yürütür.
- Öğrencilerin kullanacağı burs başvuru  formunu hazırlar.
- Her yıl Ağustos ayında, öğrenciler için başvuru  koşullarını ve başvuru süresini içerir duyuruyu hazırlar, resmi web sayfasında  yayınlanmasını sağlar; öğrencilerin haberdar olması için tıp fakültesi dekanlıklarıyla  ve ilgili birimlerle yazışmalar yapar.
- Her yıl Eylül ayında, burs fonunda toplanan  kaynak çerçevesinde burs verilecek öğrenci sayısını ve bursun miktarını belirler. 
- Her yıl Ekim ayında, başvurucuların ekonomik  ihtiyaç düzeylerini,  başarı durumlarını ve  tıp fakültelerine göre dağılımlarını gözeterek burs başvurularını değerlendirir,  burs verilecek öğrencileri belirler.
- Başvuru sayısının fazla olması durumunda;  ekonomik ihtiyaç düzeyini saptamak için başvuruculardan ek bilgi ve belge  isteyebilir, ilgili eğitim ve öğretim yılında geçerli olmak üzere ek başarı  ölçütü belirleyebilir. 
- Burs verilecek öğrencilerin listesi ile  bursun devamına ve kesilmesine ilişkin teklifleri İstanbul Tabip Odası Yönetim  Kurulu’na sunar. 
5.7. Bursun verilmesi, devamı ve kesilmesine ilişkin teklifler,  Yönetim Kurulu’nun kararı ile uygulamaya konulur. 
  BURS TÜRLERİ, MİKTARLARI VE SÜRELER
  - İTO Destek Bursu  (İDB): İstanbul Tabip Odası burs komisyonu tarafından  belirlenen esaslar çerçevesinde maddi desteğe gereksinimi olan başarılı İstanbul’daki  devlet üniversitelerinin tıp fakültelerine  kayıtlı  öğrencilerine, İstanbul Tabip  Odası burs fonundan sağlanan burslardır. Miktarı her yıl İstanbul Tabip Odası  burs komisyonu tarafından belirlenerek duyurusu yapılır.
- İsim Yaşatma Bursu  (İYB): Vefat eden tıp mezunu, öğrencisi, isim ve  anılarını eğitim ile yaşatmak amacıyla yapılan bağışlarla sağlanan burslardır.  Aynı kişi adına birden fazla sayıda öğrenciye burs verilebilir ve miktarı İDB  ile aynıdır.
- Şartlı Bağış Bursu  (ŞBB): İstanbul Tabip Odası burs fonu dışında  gerçek ve tüzel kişi ya da kurumlar tarafından yapılan “Şartlı Bağış”lardan,  bağış yapan(lar)ın talebi doğrultusunda ve İstanbul Tabip Odası tarafından  “durumu uygun bulunan” öğrenci(ler)e verilen burslardır. 
6- BURS BAŞVURUSU
6.1. Burs başvurusu, resmi web sayfasında yayınlanan duyuru uyarınca  yapılır.
6.2. Başvuran öğrencinin burstan yararlanabilmesi için, aşağıdaki  koşulları taşıması gerekir:
  - Türkiye Cumhuriyeti vatandaşı olmayan burs  verilecek öğrenci sayısına Burs Komisyonu   %5 geçmemek üzere değerlendirebilir.
- İstanbul’daki bir devlet üniversitesinin tıp  fakültesinde kayıtlı öğrenci olmak.
- Başarısızlık sebebiyle dönem veya sınıf  kaybetmemiş olmak.
- Ekonomik durumu itibariyle bursa ihtiyaç  duymak.
- Kamu kurum ve kuruluşları hariç olmak üzere  vakıf, dernek, sendika, meslek kuruluşu ve benzeri kurum ve kuruluşlardan burs  almamak.
- Başvuru için yayınlanan duyuruda belirtilmiş  diğer koşulları sağlamak.
- Süresi içinde başvuru formunu doldurmak ve  istenen belgeleri teslim etmek.
 
6.3. Başvuru sırasında Burs Komisyonu tarafından hazırlanan Başvuru  Formu’nun doldurulması ve aşağıdaki belgelerin eklenmesi gerekir:
  - Tam ve eksiksiz doldurulmuş, imzalanmış İstanbul  Tabip Odası Başvuru Formu 
- Vesikalık fotoğraf 
- Nüfus  cüzdanı fotokopisi 
- İkametgah (e-devlet üzerinden Nüfus ve Vatandaşlık  İşleri Genel Müdürlüğü hizmetleri arasında bulunan “Yerleşim Yeri (İkametgah) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama” çıktısı)
https://www.turkiye.gov.tr/nvi-yerlesim-yeri-ve-diger-adres-belgesi-sorgulama
  - ÖSYM Aday İşlemleri Sisteminden TYT/AYT Sonucu (TYT/TYT ve Yerleştirme  Puanları Dahil) 
https://ais.osym.gov.tr/Sonuc/Listele (SADECE HAZIRLIK SINIFI YADA 1. SINIFA BAŞLAYACAK ÖĞRENCİLER İÇİNDİR.)
  - Güncel tarihli öğrenci  belgesi  https://www.turkiye.gov.tr/yok-ogrenci-belgesi-sorgulama
- Son dönem not durumunu belirten belge (transkript) (2023 yılında hazırlık sınıfı ve 1. Sınıfa başlayan öğrenciler hariç  tüm başvuran  adaylardan istenmektedir.) 
- Öğrenciye ait KYK Burs ve Kredi Bilgileri  E-devlet üzerinden Gençlik ve Spor Bakanlığı  hizmetleri arasında bulunan “Öğrenim / Katkı Kredisi ve Burs Sorgulama” detay  sayfası)  https://www.turkiye.gov.tr/kyk-ogrenim-katki-kredisi-ve-burs-sorgulama
- Tüm aile  bireylerini (vefat/yaşam durumu, kardeş sayısı, medeni hali vb.) içeren  vukuatlı nüfus kayıt örneği  (e-devletten  alınabilir. Ebeveynlerin aldığı dökümde tüm aile bireyleri görülmektedir.)
- Öğrenci yurtta  kalıyorsa kurum imzalı yurt belgesi, kiralık evde kalıyorsa kira kontratı  fotokopisi
- Anne / Baba vefat etmiş ise; öğrencinin kendisine  ait “4A, 4B ve 4C Aylık Bilgisi” (e-devlet üzerinden Sosyal Güvenlik Kurumu -SGK-  hizmetleri arasında bulunan “4A, 4B ve 4C Emekli Aylık Bilgisi Sorgulama” sayfa  çıktıları) https://www.turkiye.gov.tr/4a-emekli-aylik-bilgisi
https://www.turkiye.gov.tr/4b-emekli-aylik-bilgisi, https://www.turkiye.gov.tr/4c-emekli-aylik-bilgisi
  - Anne ve babaya  ait SGK Tescil ve Hizmet Dökümü (e-devlet üzerinden Sosyal Güvenlik  Kurumu -SGK- hizmetleri arasında bulunan tescil ve hizmet dökümü sayfasında “Tüm  SGK Hizmet Dökümü” işaretlenerek “Barkodlu Belge” oluşturulacaktır.) https://www.turkiye.gov.tr/sgk-tescil-ve-hizmet-dokumu
- Çalışan anne ve babaya ait maaş bordroları (Devlet memurları için e-bordro, diğer  çalışanlar için iş yerlerinden alınacak güncel bordro örneği) https://www.turkiye.gov.tr/e-bordro-sorgulama
- Anne ve baba emekli ise SGK “4A, 4B ve 4C Emekli  Aylık Bilgisi” (E-devlet üzerinden Sosyal Güvenlik Kurumu -SGK- hizmetleri  arasında bulunan “4A, 4B ve 4C Emekli Aylık Bilgisi Sorgulama” sayfası  çıktıları) https://www.turkiye.gov.tr/4a-emekli-aylik-bilgisi, https://www.turkiye.gov.tr/4b-emekli-aylik-bilgisi, https://www.turkiye.gov.tr/4c-emekli-aylik-bilgisi        
- Anne ve babaya ait e-devlet vergi  levhası (E-devlet üzerinden Gelir İdaresi Başkanlığı -GİB- hizmetleri  arasında bulunan “e-Vergi Levhası Sorgulama” sayfa çıktıları) https://www.turkiye.gov.tr/e-vergi-levhası-sorgulama
- Öğrencinin kendisi ile anne ve  babasına ait tapu taşınmaz bilgileri (E-devlet üzerinden Tapu ve Kadastro  Genel Müdürlüğü hizmetleri arasında bulunan “Tapu Bilgileri Sorgulama”  sayfasından isim, soyadı ve taşınmaz listesinin bulunduğu ilk sayfanın  çıktıları)  https://www.turkiye.gov.tr/tapu-bilgileri-sorgulama  
- Ailenin oturduğu ev kira ise “kira  kontratı” fotokopisi 
- Öğrencinin kendisi ile anne ve  babası adına tescilli araç bilgileri (E-devlet üzerinden Emniyet Genel  Müdürlüğü Trafik hizmetleri arasında bulunan “Adıma Tescilli Araç Sorgulama”  sayfasının isim görünecek şekildeki   ekran görüntüsü) https://www.turkiye.gov.tr/emniyet-adima-tescilli-arac-sorgulama 
ÖNEMLİ NOT: Talep edilen bilgilerin mevcut olmadığı hallerde de,  durumun belgelendirilmesi amacıyla, “kaydınız yoktur” yazılı e-devlet bilgisi  ve isim bulunan ekran görüntülerinin verilmesi ZORUNLUDUR. Tüm belgelerde  kişinin adı ve soyadının bulunmasına özellikle dikkat edilmelidir.
7- BURSUN  ÖDENMESİ, DEVAMI, KESİLMESİ
7.1. Burs ödemeleri, her yıl Ekim ayında başlar. Ödeme, on ay süreyle,  her ayın onbeşinci günü, öğrenci adına açılmış banka hesabına yapılır. 
7.2. Burs ödenmesi kararı, bir yıl için geçerlidir. Öğrenci süresi  içinde yeniden başvuruda bulunursa, bir önceki eğitim ve öğretim yılını  başarıyla tamamlaması ve burs fonunun yeterli olması halinde, bursun devamına karar  verilebilir. 
7.3. Öğrencinin başvuru sırasında yanıltıcı bilgi verdiğinin  anlaşılması halinde bursun kesilmesine karar verilir.
7.4. Öğrencinin tıp fakültesiyle ilişiğinin sona ermesi halinde  burs ödemesi kesilir. 
7.5. Burs fonunun yetersiz hale gelmesi, bursun devamı için kaynak  bulunamaması gibi nedenlerle burs ödemeleri tamamen veya kısmen kesilebilir. 
8- ÇEŞİTLİ  HÜKÜMLER
Bu Yönerge’de hüküm bulunmayan  hallerde İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu karar vermeye yetkilidir. 
9- YÜRÜRLÜK
Bu Yönerge, 2023-2024 eğitim  ve öğretim döneminden itibaren yürürlüğe girer.
10- YÜRÜTME
Bu Yönerge hükümlerini, İstanbul Tabip Odası  Yönetim Kurulu yürütür.