Tıbbi Laboratuvar Yönetmeliği Değerlendirme Toplantısı


  • Eylül 14, 2011
  • 2832

Sayın Meslektaşımız,
Bilindiği gibi, laboratuvarlarla ilgili olarak Sağlıkta Dönüşüm Programına uygun olarak ilk düzenleme 6 Ocak 2011’de Ayakta Teşhis ve Tedavi Yapılan (ATTY) Özel Sağlık Kuruluşları Hakkındaki Yönetmelikte yapılan değişiklikle gerçekleşmişti. 25 Ağustos 2011’de bu kez sadece tıbbi laboratuvarları kapsayan Tıbbi Laboratuvar Yönetmeliği yayınlanmıştır.  Kamu ve özel, tıbbi patoloji, biyokimya ve mikrobiyoloji laboratuvarlarını içeren bu yönetmelikte bir çok yeni uygulama hayata geçirilmiştir.

                   1. Planlama: 6 Ocak yönetmeliğinde olduğu gibi bu kez de yeni kurulacak laboratuvarlar planlama kapsamına alınmıştır. Her yılın Ekim ayında ilan edilecek yatırım listesine göre başvurular kabul edilecek ve sonuç kura ile belirlenecektir.

                   2. Halen mevcut olan laboratuvarlarda çalışan hekimlere kadro verilecek, ayrıca yeni ek kadro verilmeyecektir. Bir hekim üzerine ruhsatlanmış olan laboratuvarlara sadece sorumlu uzmana kadro verilecektir.  
 
                    3. Mevcut laboratuvarlara da, yeni açılacak laboratuvarlara da uyulması zorunlu fiziki koşullar getirilmiştir. (Örneğin kimi laboratuvar türlerinde teknik alanlar için en az 50, destek alanlar için 30 metrekare olması istenmektedir.)

                    4. Hizmet kalite standartları (HKS) tanımlanmıştır. Her bir laboratuvar için ayrı ayrı belirlenmiş olan standartların her biri için puanlar saptanmıştır.  Ruhsat verilmesinde ve her yıl yapılan denetlemelerde 90’ın üzerinde puan alınması esastır. 70-90 arası puan alanlar 6 ay sonra denetlenecektir. 50-70 alanın 3 ay içinde eksiğini tamamlaması istenecek, tamamlayamadığı koşulda ruhsatı 6 ay süreyle askıya alınacaktır. 50’nin altında puan alanların ise ruhsatı iptal edilecektir.

                     5. Tıbbi Laboratuvarlar Bilimsel Danışma Komisyonu oluşturulmuştur. Bu komisyon üyelerini Bakan atayacaktır. Özel Sektör temsilcileri ve Uzmanlık Derneklerinden 4 ve 6 üye belirlenecektir. Toplam 25 üyeli bu kurulun diğer üyeleri Eğitim Hastanelerinden ve Tıp Fakültelerinden seçilecektir. Bu kurul yeni laboratuvarların planlaması ve kadro belirlenmesi konusunda görüş belirtemeyecektir. Ancak Hizmet Kalite Standartlarının oluşturulması ve güncellenmesi, laboratuvar test listelerinin hazırlanması ve güncellenmesi, maliyet analizine yönelik olarak Bakanlığa önerilerde/tavsiyelerde bulunacaktır.    
          
                     6. Laboratuvarlar sınıflanmıştır: Basit hizmet, Kapsamlı hizmet, İleri düzey hizmet ve Referans laboratuvarları, Laboratuvarlar her bir grup için belirlenen HKS'ını sağlayacak şekilde hizmet sunmakla yükümlü kılınmıştır.

                      7. Mevcut laboratuvarlar için iki yıl geçiş süresi verilmiştir. Bu süre bitimine kadar belirtilen koşulları yerine getirerek yeniden kuruluş ruhsatı almak zorunludur.

                      Sonuç olarak;

                      1. Bu yönetmeliğin ATTY de laboratuvarlar için getirilmiş kurallardan farklılıklarını ve ortak noktalarını ortaya koymak, avantaj ve dezavantajların sergilemek, eğer yargıya taşınacaksa dava konusu olabilecek hususları açığa çıkarmak,

                     2. Tanımlanan yeni kurullarda yer almayı tartışmak, özel sağlık kurumları ve uzmanlık derneklerinden belirlenecek temsilcilerin niteliklerini ve seçilme yöntemlerini ortaya koymak 
amacıyla yapılacak olan toplantıya katılımınızı bekler, çalışmalarınızda başarılar dileriz.

Saygılarımızla,
İSTANBUL TABİP ODASI
YÖNETİM KURULU

Toplantının
Tarihi : 20 Eylül 2011 Salı
Saati : 19.00
Yeri : İstanbul Tabip Odası Türkocağı Cad. No.17 4.Kat Sevinç Özgüner Toplantı Salonu Cağaloğlu/ İstanbul


Bu HABERİ Paylaş!